Skip to main content

من شادمانی را بر فراز آبی فیروزه فام هم چون بادبادکی رها می کنم. نخ آن را در میان  انگشتانم صمیمانه می گردانم بالا و بالاتر و بالاتر……  آن گاه مشتاقانه سوزن نگاهم را به میان تار و پود پارچه می کشانم و می دوزم همه  شادمانی ها را و همه مهربانی ها را. می دوزم همه لحظه ها را . دیروز را ، امروز را و هر روز را…..

 منظره دوزی می تواند کاربرد های متفاوتی غیر از تابلوی دیواری داشته باشد. از دیگر کاربرد های خوب دوخت طرح های گلدوزی منظره و یا به عبارتی منظره دوزی، استفاده از این طرح ها بر روی موارد کاملا مصرفی مانند بالش، کوسن، لباس، پرده، آباژور و…. و….. می باشد که هم با دست و هم با ماشین قابل اجراست.

منظره دوزی بالش بچه- سوزندوزی شب افروز

در تصویر زیر نمونه ای از گلدوزی طرح بادبادک بازی بر روی یک بالش بچه را به شیوه منظره دوزی، می بینید.  این طرح دختر و پسری را به هنگام بادبادک بازی در کنار رودخانه و زمین های اطراف نشان می دهد. حضور بادبادکی با دنباله پاپیونی زیبا، در کنار ابرها و پرندگان و در میانه آسمان، به همراه گلهای اطراف ؛ نمایی از آرامش شاد و کودکانه ای هست که هر کسی را به خویش می کشاند و شاید به روزهای نه چندان دور کودکی خودش.

طرح گلدوزی منظره بادبادک بازی بر روی یک بالش بچه چین پره دار و در کارگاه سوزندوزی شب افروز، اجرا شده است. جهت دیدن تصاویر بیشتری از این منظره زیبا بر روی کلمه نشانی کلیک نمایید.

منظره دوزی بالش بچه- سوزندوزی شب افروز