Skip to main content

تقریبا سوزندوزی هر نوع گل و با طیف رنگ های دلخواه، روی هر نوع پارچه ای امکان پذیر است. اما در برخی موارد به دلیل ماهیت و جنس پارچه و اینکه درشت بافت باشد و یا ریز بافت، دارای کش و سطح هموار باشد و یا بدون کش و سطح ناهموار؛ نوع اجرا را دچار تغییراتی می نماید که سوزندوز اگر دارای مهارت کافی باشد، از پس این مهم بر می آید و می تواند طرح های بسیار زیبایی را اجرا نماید.

سوزندوزی روی لباس های جین اعم از کاپشن، کت، مانتو، شلوار ، دامن و… یکی از مفاهیم رایج در دنیای سوزندوی این مقطع از تاریخ پوشاک می باشد و البته به کشور و مکان خاصی تعلق ندارد و هر فرد بر حسب نوع جنسیت، سلیقه و علایق شخصی می تواند طرح دلخواهی را برگزیند و بدوزد و…. و یا در نهایت بپوشد.

نمونه ای از یک سوزندوزی گل رز، بر روی یک دامن جین را در تصویر زیر می بینید که توسط خانم نعیمه منزه با سلیقه و مهارت سوزندوزی شده است. در سوزندوزی این طرح از نخ های دمسه در رنگ های مختلف و تکنیک های ساقه دوزی، کوتاه و بلند و سایه روشن دوزی؛ استفاده شده و علاوه بر کاربردی بودن، بسیار چشم نواز، زیبا و دلنشین نیز می باشد. برای دیدن تصاویر بیشتر هم می توانید بر روی کلمه نشانی کلیک نمایید.

سوزندوزی گل رز و شلوار جین- نعیمه منزه