Skip to main content

من راز آن ترانه ام که در جاری زمزمه های رود، سرزمینی را سبز می کند.

طرحی از یک منظره برای سوزن دوزی، می تواند گاهی ثانیه ها ، لحظه ها و حتی روزهای بسیار از زندگی یک سوزن دوز را به خودش مشغول نماید،دوخت درخت ها، خانه، مزرعه، رود و تپه ها؛ همه و همه بسیار سرگرم کننده است و دلنشین.

بدون آنکه خودت بخواهی، پای رفتن می یابی و در میان شاخ و برگ درختان، در میان علف ها و گل ها، در میان جاری رود و سرسبزی زمین اطرافت؛ لحظه هایی را می کاری که پر هستند از عطر دوست و مهربانی سرشار یک سلام و خداقوتی که تا تمام وجودت را می کاود و آنگاه از زمین و آسمان و همه چیز، مهربانی می روید و شادمانی. مهربانی می روید و لذت شیرین و ماندگار یک سوزن دوزی.

طرحی از یک منظره- سوزندوزی شب افروز

شاید باورش کمی مشکل باشد ولی تو نیز می توانی به این لحظه های ناب، دسترسی بیابی. از همین حالا  و با همین طرح منظره؛ شروع کن. با هر رنگ نخ و پارچه ای که در دسترس داری. در هر موقعیتی که هستی و با هر مقدار مهارتی که در سوزن دوزی داری و یا می توانی بیابی؛ شروع کن. و آنگاه ثانیه ها و لحظه های خودت را بدوز و ببین که چه راحت می توانی  عبور فصل ها را بر سینه پارچه و در حلقه یک کارگاه ماندگار نمایی.

تصاویر زیادی از قسمت های مختلف این سوزن دوزی بسیار زیبا را می توانی در اینجا ببینی که توسط خانم مریم دابویی، دوخته شده است. 

طرحی از یک منظره- سوزندوزی شب افروز

طرحی از یک منظره- سوزندوزی شب افروز