Skip to main content

به طور کلی در اجرای هر طرح و ایده ای، همیشه چند سوال اساسی وجود دارد که پاسخ به این چند سوال، هویت اجرای طرح را بیان می کند.چه چیزی و برای چه کسی، چگونه، کجا و کی؟ بنابراین ابتدا از خودمان می پرسیم که چرا سوزندوزی می کنیم؟  این پرسش ممکن است شاید برای برخی از شما دوستان، نیز به وجود آمده باشد که چرا سوزندوزی می کنیم. چه هدفی از سوزندوزی وجود دارد؟ چگونه میل به دوختن در هر فرد شکل می گیرد و هر روز افزون و افزون تر می شود؟ چگونه با سوزن و نخ آشنا می شویم و به عنوان یک دوست بسیار صمیمی تمام لحظه های سرشاری امروز و فرداهایمان را در میان خطوط طرح ها، در لابلای نخ های رنگ در رنگ، همچون گنجینه هایی کمیاب به امانت می سپاریم تا میراث فردای سرزمین مان باشد.

طرحی انتخاب می شود و ایده ای شکل می گیرد. تار و پود پارچه مشتاقانه آغوش می گشاید و آن ایده را در بر می گیرد. سوزن، نخ و حلقه کارگاهی برای دوخت برگزیده می شود. آنگاه رنگ ها، سوزن و نخ به همراهی سوزندوز می آیند و به آن ایده هویت می بخشند.

کوک در کوک و رنگ در رنگ، جزء به جزء، طرح را می کاوی و رویاهایت را در میان کوک ها و ثانیه ها به امانت می گذاری. ابری باشی و یا افتابی، شادمان باشی و یا غمگین، مهربان باشی و یا کج خلق، همه و همه از درون هنرمند سوزندوز؛ به صورت رنگ و تکنیک های مختلفی از دوخت، بر طرح  و در تار و پود پارچه تجلی می یابد و نشانه می شود برای یک لحظه ای که هست و می دوزد . برای یک لحظه ای که پیوندی جاودان می یابد با فردا و فردا های دیگر این مرز و بوم.

تصویر ارائه شده در این بخش، سوزندوزی طرحی از یک گل رز بسیار زیبا می باشد که در میانه یک روبالشی با نخ ابریشم سوزندوزی شده است. برای دیدن تصاویر بیشتری از این سوزندوزی بسیار زیبا بر روی کلمه نشانی کلیک نمایید.

سوزندوزی گل رز- سوزندوزی شب افروز