Skip to main content

تکه پارچه های سوزندوزی شده  همیشه می توانند کار آمد و مفید باشند به شرطی که توانایی کاربردی متناسب با نوع لباس را برای تکه پارچه ها برگزینیم. این تکه ها می توانند، از قبل در مسیر ما قرار داشته باشند و یا خودمان آن را بدوزیم و بخواهیم از آن برای تزیین روی لباس، استفاده کنیم.

به هر صورت، ابتدا سوزندوزی روی تکه پارچه انجام می شود و پس از برش در قالبی متناسب، جهت تزیین روی لباس اصلی قرار گرفته و به کمک دوخت؛ ثابت می شود. در تصویر زیر نمونه ای از یک سوزندوزی بسیار زیبا را می بینید که با استفاده از تکنیک های مختلف پولک و منجوق دوزی بر روی تکه پارچه ای به رنگ مشکی، دوخته شده و پس از برش در پشت یک مانتوی سفید قرار گرفته است. تضاد رنگ میان تکه پارچه و رنگ مانتو و هماهنگی رنگ پولک ها با رنگ لباس ؛ خود به خود ایجاد زیبایی می کند. ولی چنانچه در تصویر نیز می بینید، اضافه نمودن رنگ قرمز در میانه گل این زیبایی را افزون تر نموده است،

استفاده از سنگ، مروارید، منجوق و پولک در میانه گل ها، امری معمول می باشد. اما گاهی افزودن مقداری از نخ کانوا به شیوه آزاد در میانه یک گل پولک و منجوق دوزی شده می تواند چشم انداز تازه ای از یک گل بیافریند. نمونه اجرا شده توسط خانم شیوا امیر سلیمانی از آموزشگاه شب افروز می باشد. جهت دیدن تصاویر بیشتری از این سوزندوزی زیبا، روی کلمه نشانی کلیک نمایید. 

تکه پارچه های سوزندوزی شده- شیوا امیر سلیمانی