Skip to main content

گاهی اوقات با مقداری نخ ، تکه ای پارچه و اندکی حوصله ، حتی بدون در اختیار داشتن طرح و نقشی مشخص؛ می توان هدیه ای ویژه برای مناسبت هایی خاص همچون تولد؛ تولید نمود. تولیدی که علاوه بر ماندگاری می تواند در محیط اطراف مان، هم به عنوان وسیله ای کاربردی و هم به عنوان وسیله ای برای تزیین؛ مورد استفاده قرار گیرد.

گلدوزی جاشمعی- سوزندوزی شب افروز

همه چیز را می توان از تکه پارچه ای دراز و نه چندان کارآمد ، شروع نمود. ابتدا چند تار نخ از لبه پارچه می کشیم  و پس ازتا زدن اندکی از پارچه به سمت رو، آن را با دو ردیف دندان موشی از لبه و کاملا نزدیک به فضای نخ کشی محکم می کنیم. به این ترتیب دوخت دندان موشی ها علاوه بر محکم نمودن لبه ها، باعث زیبایی تکه پارچه ما می شوند. آنگاه با چند رنگ نخ دایره هایی در اندازه های مختلف، و با تکنیک دوخت چرخ و فلک گل هایی زیبا می دوزیم . سپس برای جلوه  دادن به همان گل ها، به کمک دوخت ضربدری درهم کمی سبزه به آن تکه پارچه و لابلای گل ها، اضافه می کنیم.

گلدوزی جاشمعی- سوزندوزی شب افروز

شاید کمی باورش سخت باشد ولی، به همین سادگی کار تمام می شود. پس از تا زدن دوباره تکه پارچه و دوخت کناره ها از پشت، تولید مان برای یک جاشمعی، شکل می گیرد و قابل استفاده می شود.

تازه اگر تکه پارچه اولیه کمی بزرگ تر بود، می توانستیم از آن به جای جامدادی نیز استفاده نماییم. به هرحال شما نیز می توانید از همین اکنون تجربه شیرین خودتان را شروع نمایید و از آن لذت ببرید. تصاویر بیشتری از مراحل تولید جاشمعی گلدوزی شده را می توانید در این نشانی بیابید.

گلدوزی جاشمعی- سوزندوزی شب افروز