Skip to main content

دوخت ژور دوزی به همراه شبکه دوزی ها و برودری ها دنیای بسیار لطیف و زیبایی دارد که هر سوزندوز علاقه مندی را به خود جلب می نماید. شبکه ها دنیای خاص خودشان را دارند و مانند پولک و منجوق، یا سرمه نیستند. دارای راز و رمز بیشتری هستند و آنگونه تمام ذهن سوزندوز را به خویش می گیرند که نمی تواند به چیز دیگری بیندیشد.

در واقع شبکه دوزی ها نوع پیشرفته تری از ژور دوزی می باشند . به این صورت که نخ کشی هم در تار و هم در پود پارچه حاصل می شود و اجرای دوخت در میان شبکه های بوجود آمده ، انجام می شود . در شبکه دوزی پارچه باید همانند ژور دوزی؛ دارای تار و پود منظم و قابل شمارش باشد.

شبکه دوزی و ژور دوزی- سوزندوزی شب افروز

شبکه دوزی نیز کاربرد های متفاوتی دارد. گاهی اجرای شبکه در بخشی از اطراف یا میانه طرح ها اجرا می شود و گاهی هم به صورت مستقل و در قالب تولیدی مشخص ارائه می گردد.

در این قسمت تصاویری از دوخت شبکه دوزی را بر روی یک روسری می بینیدکه  در کارگاه سوزن دوزی شب افروز، اجرا شده است. دوخت شبکه تار عنکبوتی در چهار گوشه روسری و به صورت پلکانی در کنار ژور گره دار، آفرینشی بسیار زیبا و کاربردی از اجرای دوخت ژور و شبکه می باشد. دوخت ژور حاشیه  در دور تا دور روسری نیز بر زیبایی کار افزوده است.

شبکه دوزی و ژور دوزی- سوزندوزی شب افروز شبکه دوزی و ژور دوزی- سوزندوزی شب افروز