Skip to main content

شور زندگی در میان دست هایم می شکوفد و از میان سوزن و نخ بر سینه ترمه می نشیند تا سرمه، مروارید، سنگ و فیروزه را؛ لابلای طرحی از عشق بنشاند.

 در تصاویر زیر نمونه بسیار زیبایی از دوخت مروارید، سرمه و فیروزه؛ بر روی پارچه ترمه را می بینید.  که توسط خانم حنانه آل رضا، از آموزشگاه شب افروز؛ سوزن دوزی شده است.

خانم حنانه آل رضا، طرحی از یک جقه را بر روی ترمه مربع و در گوشه ای از یک زاویه مربع قرار داده و با استفاده از تکنیک های سرمه دوزی، مروارید، منجوق و سنگ دوزی با سلیقه و مهارت؛ دوخت نموده است.جهت تزیین این ترمه مربع که یک رومیزی می باشد، حاشیه ای ساده با فاصله از دور تا دور مربع استفاده شده است. این حاشیه ساده نیز به کمک تکنیک خطی و با مروارید و سرمه، دوخته شده است.  برای دوخت طرح گل در وسط جقه، از دو مدل سرمه و شیوه برجسته، استفاده نموده  سپس با یک سنگ به رنگ فیروزه در میانه گل، جلوه آن را ویژه نموده است. 

مروارید، سرمه و فیروزه روی ترمه- حنانه آل رضا

دوخت برگ ها به شیوه برجسته و سایه روشن دوزی بوده و مروارید دوزی های اطراف جقه نیز، برجسته می باشد. البته قرار گرفتن مرواریدهای تراش طلایی در میان این مروارید دوزی ها،خود جلوه بیشتری به این سوزن دوزی ارزشمند بخشیده است. جهت دیدن تصاویر بیشتری از این سوزندوزی زیبا بر روی کلمه نشانی کلیک نمایید.

بسیار زیباست . اینطور نیست؟!!!

مروارید، سرمه و فیروزه روی ترمه- حنانه آل رضا