Skip to main content

به طور کلی می توان گفت که برودری با هویه نوع جدیدی از برودری می باشد که با اشاعه فرهنگ دوختهای تزیینی با ماشین شکل یافته است و خود به دو شاخه مهم و بسیار گسترده تقسیم می شود. یک نوع از این برودری به صورت کاملا مستقل در شاخه دوختهای سنتی  فنی و حرفه ای با نام حرفه هویه کاری پارچه هویت یافته و با عنوان هویه کاری درجه ۲ و هویه کاری درجه ۱ ، جهت دریافت گواهینامه مهارتی؛ آموزش داده می شود. البته هر دو نوع این برودری، در حرفه گلدوزی ماشینی؛ به عنوان یک سرفصل از توانایی مهارتی نیز درج گردیده است .

در برودری با هویه بدون دوخت  تمام اجرای کار به کمک هویه و شابلون های موجود برای این نوع برودری، می باشد . استفاده مداوم از هویه در حین اجرای کار، باعث نامیده شدن این حرفه به نام (برودری با هویه)گردیده است. در این حرفه، هر طرحی قابل اجراست که شابلن آن موجود یا ساخته شود .

این نوع برودری را این روزها می توانید بر روی برخی از کفش و کیف های مختلف نیز براحتی بیابید. در تصاویر زیر نمونه ساده و بسیار زیبایی از این برودری را بر روی حاشیه یک قند ساب با طرح پیوندتان مبارک؛ می بینید که در کارگاه سوزندوزی شب افروز، اجرا شده است. طرح دو کلمه (پیوندتان مبارک ) بر روی قند ساب، با نخ گلابتون دوخته شده است و حاشیه ای از یک طرح برودری با هویه بدون دوخت ؛ قند ساب را جلوه ای افزون بخشیده است.

جهت دیدن تصاویر بیشتری از دوخت برودری با هویه (بدون دوخت) بر روی کلمه نشانی کلیک نمایید.

برودری با هویه بدون دوخت- سوزندوزی شب افروز برودری با هویه بدون دوخت- سوزندوزی شب افروز

یک پاسخ به “برودری با هویه (بدون دوخت)”

  1. avatar

    سلام،خسته نباشین واقعا مطالب خوب و جذابی درج میکنین