Skip to main content

هر سوزن دوز می تواند بر مبنای سلیقه و وسعت کاربرد رنگ ها در سوزن دوزی هایش، یک تابلوی رنگ از نخ هایی که در دسترس دارد؛ آماده نماید تا در صورت لزوم بتواند از آن استفاده کند.

شاید برای هر سوزندوزی این اتفاق ناگوار افتاده باشد که به هنگام کار سوزن دوزی، رنگی از یک نخ تمام شود و شماره آن را نیز بخاطر نداشته باشد. در این صورت برای جستجو و خرید رنگ آن نخ، طبعا دچار مشکل می شود. سوال اینجاست که آیا باید کار نیمه کاره را بردارد و به جستجوی نخ بپردازد و یا راه آسان تری نیز هست؟ در پاسخ باید گفت که بی گمان راه آسان تری نیز وجود دارد.

معمولا رنگها در هر طیف رنگی و جنسی که باشند، دارای یک شماره از رنگ می باشند که هویت و شناسه آن می باشد. شناسه ای که جستجوی مجدد آن را آسان می سازد. در برخی از کتاب های سوزن دوزی، رنگ دوخت های نمونه موجود در کتاب؛ بر مبنای شماره ها و یا شناسه های نخ ارائه می گردد. شناسه و یا شماره نخ از جنس های مختلف، با هم متفاوت است. به عنوان مثال یک شماره رنگ سبز از نخ دمسه با شماره رنگ سبز از نخ مز و یا نخ مادیران،نخ المپیوس و …. متفاوت می باشد. واضح است که برای آسان تر شدن کار به هنگام دوخت سوزن دوزی و دسترسی سریع تر به رنگها، همیشه ملزم نیستیم که از رنگ های پیشنهادی کتاب ها استفاده کنیم  زیرا گاهی یک رنگ و یا گروهی از رنگها را در زمان مورد لزوم در بازار نمی یابیم. در این صورت می توانیم خودمان انتخاب رنگ ها را بر مبنای سلیقه شخصی و خواست مشتری؛ انتخاب نماییم. ایجاد تابلوی رنگ نخ، از رنگهای در دسترس هر سوزندوز، می تواند در بسیاری موارد مشکل انتخاب رنگ و در دسترس بودن شناسه رنگ را برای خرید؛ حل نماید.

جدول شناسه رنگ نخ- سوزندوزی شب افروز