Skip to main content

شماره دوزی جا و مکان خاصی برای اجرا ندارد و روی هر جنس پارچه به کمک تور شماره دوزی، قابلیت اجرا می یابد. فارغ از آنکه این پارچه دارای بافت قابل شمارش باشد و یا نباشد. از طرفی غیر از اجرای دوخت شماره بر روی انواع پارچه، این دوخت بر روی چرم نیز امکان اجرا دارد. امکان اجرایی که البته به مهارت بالایی در دوخت نیز بستگی مستقیم می یبابد زیرا در صورت اشتباه در شمارش خانه ها و انتقال تصویراز ذهن و یا کاغذ به چرم؛ جای سوزن  اشتباه بر روی چرم کار آسانی نیست و در بسیاری موارد غیر ممکن می باشد و البته این مورد از زیبایی طرح و سوزندوزی می کاهد.

 در تصویر زیر نمونه ارزشمند و بسیار زیبایی از شماره دوزی بر روی یک کیف چرمی می بینید که توسط خانم ماجده عبدی سوزندوزی شده است. در این سوزندوزی طرحی از ستاره با حاشیه ای زیبا به طور مستقیم بر روی چرم دوخته شده و پس از اجرای سوزندوزی، تبدیل به یک کیف چشم نواز گردیده است. و البته قابل ذکر است که خانم عبدی علاوه بر سوزندوزی و دوخت شماره، دوخت کیف را نیز اجرا نموده اند. زیباست . ایطور نیست؟؟؟

راستی دلتان نمی خواهد کیف زیبایی مانند این را برای خودتان بدوزید و از آن استفاده نمایید. برای دیدن تصاویر بیشتری از این سوزندوزی ارزشمند بر روی کلمه نشانی کلیک نمایید.

شماره دوزی روی چرم- ماجده عبدی